Restaone Oy myynti-, toimitus- ja takuuehdot 22.8.2022
Näitä ehtoja sovelletaan, ellei ole sovittu toisin asiakkaan ja myyjän välillä. Ehdot ovat voimassa toistaseksi. Kaikki hinnat ja lisämaksut ovat arvolisäverottomia. Kaikki oikeudet muutoksiin pidätetään.
Hinnat
Hinnastomme hinnat ovat verottomia hintoja, johon lisätään aina kulloinkin voimassa oleva arvonlisävero. Hinnat ovat voimassa toistaiseksi.
Toimitusehdot
Tavara on vapaasti varastossamme Vantaalla
Yli 600 € (alv 0%) tilaukset toimitamme rahtivapaasti omalla kuljetuksellamme tai Restaone Oy:n käyttämällä kuljetusliikkeellä. Toimitus valtakunnallisesti.
Rahtivapausraja ei koske ravintolakoneita ja -laitteita, kalusteita eikä mittatilauksesta tehtyjä kalusteita. Toimitusmaksu näistä sovitaan aina erikseen.
Varastotuotteidemme toimitusaika on 1-3 arkipäivää.
Tilaustuotteiden toimitusaika on 1-3 viikkoa
Mittatilauskalusteiden toimitusaika on n. 3-4 viikkoa.
Toimitusmaksut
Alle 600 € (alv 0%) tilauksissa veloitamme toimitusmaksua seuraavasti:
16 € alv 0% / toimitus
Pääkaupunkiseutu (Helsinki, Espoo, Vantaa)
24 € alv 0%/ toimitus
Uusimaa, Päijät-Häme, Varsinaissuomi, Etelä-Savo Etelä-Karjala, Pohjois-Karjala, Keski-Suomi, Pohjanmaa, Kainuu
38 € / toimitus
Ahvenanmaa, Pohjois-Pohjanmaa, Lappi
Pikatoimituslisä
Saman päivän aikana toimitettavissa tilauksista peritään pikarahti 25 € / toimitus. Pikatoimitus mahdollinen vain pääkaupunkiseudulla.
Koneista, laitteista, kalusteista ja mittatilaustöistä toimitusmaksut sovitaan aina erikseen
Tavaran palautukset
Vastaanottaja on velvollinen tarkastamaan toimituksen sisällön ja kunnon vastaaoton yhteydessä, Mahdolliset puutteet ja riikkoontumiset on merkittäväv rahtikirjaan vastaaottokuittauksen yhteydessä.
Allekirjoitettu rahtikirja ilman puute tai vauriomerkintöjä merkitsee toimituksen hyväksymistä.
Ilmoitukset mahdollisesta toimitusvirheestä on tehtävä Restaonen asiakaspalveluun viimeistään 7 arkipäivän kuluessa. Virheilmoitus voidaan hyväksyä myöhemminkin, mikäli tavarassa on sellainen valmistusvirhe, joka ei ole ollut heti todettavissa tai jos tuote on ollut muuten viallinen.
Mikäli toimitus ei ole ollut tilauksen mukainen tai jos tavara on ollut virheellinen, tavaroiden palautus tapahtuu aina kuluitta.
Mikäli palautus tehdään muista kuin yllämainituista syistä, palautuksen toteutuneet rahtikustannukset menevät asiakkaan lukuun.
Palautukset voi toimittaa Restaonen varastoon lähettämällä ne itse tai käyttämällä Restaonen kuljetusliikettä.
Asiakkaan itse virheellisesti tilaamista tuotteista hyvitämme 80 % tuotteen hinnasta.
Tuotteiden ja pakkausten täytyy olla myyntikuntoisia ja ne on palautettava aina täysinä myyntierinä.
Erikois- ja mittatilauksena, tehdastilauksena tai asiakkaan itse virheellisesti tilaamilla tuotteilla ei ole palautusoikeutta.
Huom! Palautuksen hyväksyminen edellytyksenä on että palautuksesta on sovittu etukäteen Restaonen asiakaspalvelun tai myyjän kanssa.
Maksuehto
Sopimuksen mukaan. Viivästyskorko 8 %
Omistusoikeus
Omistusoikeus kaupan kohteeseen siirtyy myyjältä ostajalle kunnes kauppahinta on kokonaan maksettu.
Takuuehdot uusille laitteille
Restaone Oy myöntää takuun myymilleen uusille laitteille mahdollisten rakenne-, valmistus- ja raaka-ainevikojen osalta.
Takuuaika on yksi (1) vuosi laitteen toimituspäivästä.
Takuu koskee Suomeen ensimmäiselle ostajalle myytyjä laitteita.
Takuukorjausta vaativan ostajan on todistettava takuun voimassaolo.
Takuuseen sisältyvät Restaone Oy:n toteamien rakenne-, valmistus- ja raaka-ainevikojen laitteille aiheuttamien vaurioiden korjauskustannukset. Mainitut viat Restaone Oy tai Restaone Oy:n valtuuttama huoltoliike korjaa saattamalla laitteen toimintakuntoon.
Korjauspyynnöt on esitettävä viivytyksettä takuuaikana suoraan Restaone Oy:lle tai Restaone Oy:n osoittamalle huoltoliikkeelle.
Kiinteästi asennetut ja hankalasti liikuteltavat laitteet korjataan mahdollisuuksien mukaan asiakkaan luona arkipäivisin klo 8.00 – 16.00 välisenä aikana.
Takuukorjaustyö iltaisin tai viikonloppuisin tapahtuu asiakkaan pyynnöstä asiakkaan omalla kustannuksella.
Helposti liikuteltavat laitteet tulee ostajan toimittaa korjattavaksi omalla kustannuksellaan ja vastuullaan huoltopisteeseen Tiilenlyöjänkuja 7, 01720 Vantaa.
Korjatut laitteet ovat asiakkaan noudettavissa tai ne toimitetaan asiakkaalle hänen kustannuksella, hänen valitsemaansa kuljetustapaa käyttäen.
Tämä takuu on annettu edellyttäen, että laitetta on käytetty normaaleiksi katsottavissa käyttöolosuhteissa ja käyttöohjetta on noudatettu huolellisesti. Restaone Oy:n vastuu rajoitetaan näiden ehtojen mukaiseksi, eikä takuu kata siten sellaisia vahinkoja, jotka laite aiheuttaa henkilölle tai toiselle esineelle eikä välillisiä kustannuksia.
Takuuseen ei sisälly laitteen toimintakunnon kannalta merkityksettömien pintanaarmujen korjaaminen, laitteen normaalit käyttöohjeessa esitetyt säädöt, käyttöopastuskäynnit, puhdistustoimenpiteet, jotka johtuvat asiakkaan höyry- tai vesijohtoverkostossa olevista epäpuhtauksista eivätkä sellaiset työt, jotka aiheutuvat varo- tai asennusmääräysten laiminlyönneistä tai näiden selvittelyistä asennuskohteessa.
Osat, joiden rikkoontumisvaara käsittelyn tai luonnollisen kulumisen seurauksena on normaalia, kuten merkkivalot, tiivisteet, paistoanturit ja liikuteltavat muoviosat, eivät kuulu takuun piiriin.
Takuuseen eivät sisälly viat, jotka ovat aiheutuneet:
Takuuehdot käytetyille laiteille
Myönnämme tarkastetuille ja takuuhuolletuille käytetyille ravintolalaitteille 3 kk toimintatakuun. Käytetyillä laitteilla ei ole palautusoikeutta.
Asennukset
Ravintolalaitteiden asennukset eivät sisälly myyntihintaan. Sovi hyvissä ajoin myyjän kanssa asennuksesta.
Ravintolalaitteiden asennustyöt ja käyttökuntoon saattamiset veloitetaan aina erikseen ellei myyjän kanssa ole toisin sovittu.